PRZEPISY

Koktajl mocno owocowy

3 sierpnia 2016
Przedstawiam Wam dziś przepis na koktajl, który powstał dziś z tego co miałam po ręką. Wyszedł pyszny, a do tego jest bardzo zdrowy. Nektarynka zawiera witaminy C, A, E, B1, B2 i PP, beta karoten, potas, wapń, żelazo, magnez, ma niski indeks glikemiczny. 1 nektarynka zapewnia 10% dziennego zapotrzebowania na błonnik, dlatego jest sprzymierzeńcem w walce ze zbędnymi kilogramami. Melon składa się w 90% z wody, jest źródłem silnych przeciwutleniaczy, posiada witaminy B1, B2, B6, PP, E, C, A. Pomarańcze są dobrze znanym źródłem witaminy C, ponadto beta karotenu, witaminy B1, B6, kwasu foliowego i minerałów takich jak wapń, magnez, potas. Koktajl to mix owoców z kostkami lodu, nie dosładzajcie go sztucznymi dodatkami.
Pamiętajcie, że smak koktajlu w dużej mierze zależy od jakości owoców, dlatego starajcie się wybierać tylko te dojrzałe.
Składniki na 2 normalne porcje lub 1 dużą:
1/2 małego melona (ok 100g)
1 pomarańcza
1 nektarynka
kilka kostek lodu
Sposób przygotowania:
Dokładnie umyj i obierz owoce. Pokrój nektarynkę, melona, pomarańczę (nie oddzielaj miąższu, do miksowania będzie potrzebna cała pomarańcza, ze wszystkimi błonkami).
Wszystkie owoce i lód wrzuć do naczynia miksującego. Zblenduj* wszystkie składniki. Pij od razu po przyrządzeniu.  Smacznego!
* Thermomix – 30 sekund obroty 10.

You Might Also Like

  • Bardzo lubię wszystkie koktajle. Twój zapowiada się pysznie.
    Ja przeważnie robię jednak bardziej warzywne, choćby z selera naciowego, natki pietruszki a dopiero do tego jakiś pyszny owoc 🙂

    • Przystanek M

      Koktajl z natki jest moim ulubionym, uwielbiam go z dużą ilością cytryny i lodu :).