ZDROWIE

Czereśnie – na zdrowie!

29 czerwca 2016
Nigdy nie interesowałam się właściwościami zdrowotnymi czereśni, bo zawsze z utęsknieniem czekałam na ich sezon i jadłam garściami. Są to moje ulubione owoce, które jadłabym nawet jakby nie wnosiły nic wartościowego do mojego organizmu. W ostatnich dniach pogłębiłam wiedzę na temat czereśni i niejednokrotnie byłam bardzo zaskoczona jak te małe owoce mają wiele cennych właściwości.
W 100 g. owoców znajdziecie  aż 275 mg potasu, który usuwa nadmiar soli, dzięki czemu wpływa na serce, nerki i stawy,  330 mg jodu!!! – wzmaga produkcję hormonów tarczycy, reguluję przemianę materii. Ponadto czereśnie zawierają Wit A i C – silne antyoksydanty poprawiające wygląd, działające przeciwstarzeniowo, zapewniają ochronę przed nowotworami i działają na organizm oczyszczająco oraz Wit B 5, która wspomaga leczenie artretyzmu, wapń i żelazo.

IMG_7862

Wbrew powszechnej opinii czereśnie nie są tuczące, zawierają 60 kcal w 100 gramach.

Korzystajcie z sezonu na te pyszne owoce i objadajcie się do woli, byle nie wieczorem (czego ja czasami nie potrafię uniknąć… :))

You Might Also Like